בכדי לעזור למנועי החיפוש לדעת עד כמה האתר שלך רלוונטי בוחנים מנועי החיפוש את כמות הקישורים לאתר שלך, אך כיום לאור השינויים התמידיים שמנועי החיפוש ובעיקר גוגל, הקישורים לאתרך עוברים בדיקת איכות ונבדקים כקישורים תקניים, לכן יותר חשוב האיכות של הקישורים לאתר מאשר הכמות.
לדוגמא: אם האתר שלך מוכר מוצרי טיפוח. זה לא עושה לך טוב אם הקישורים המגיעים אליך הם מאתר למכירת מוצרי חשמל.
ככול שאתה יותר פופולארי אתה יותר מוערך.
הרבה חברות מציעות לתת קישורים לאתרים, יש לשים לב, כי סוג הקישורים שהם מציעים יכול למעשה לפגוע במיקומים של תוצאות החיפוש.