עיצוב ובניית אתרים
יש דבר כזה עיצוב נכון? עיצוב נכון שווה עיצוב אתרי אינטרנט בדרך שעוזרת לך למכור או להציג את המוצר או השירות שלך ברמה כזו שמי שגולש באתר שלך ירגיש שהוא רוצה כזה מוצר או שירות. האתר שלך צריך להיות פשוט ככל האפשר, אך חייב לשמור על מראה מקצועי ואחיד המייצג את החברה שלך בצורה הטובה ביותר
אם אתה מחפש אתר אינטרנט שיזכה בפרסי עיצוב אז אתה במקום הלא נכון.
אבל אם אתה מעוניין להשיג אתר אינטרנט שבאמת מוכר את המוצר או את השירותשלך בצורה האפקטיבית ביותר אז הגעת למקום הנכון מפני שהמטרה העיקרית שלי היא לעזור לך למכור וזה הגורם המניע בכל ההגדרה של העיצובים שבאחריותי
עיצוב אתר אינטרנט טוב הוא שקוף
אם הגולשים מתמקדים בעיצוב של האתר זה אומר שרוב תשומת ליבם מוסת מהמטרה העיקרית לשמה הקמנו את האתר, והמטרה היא למכור ולשווק את המוצר ו או השירות שלך.
אם המטרה של האתר שלך היא למכור המיקוד צריך להיות מכוון לשם, ולא לעיצוב.
עיצוב מוגזם ולא נכון רק יסית את דעתו של הגולש.
מראה האתר חייב להיות כמה שיותר פשוט, אך חייב להיראות ברמה מקצועית גבוהה ביותר, בכדי לייצג נכון את המוצר או השירות שלך.
חשוב שהרושם שנוצר על ידי המראה של האתר ייצג את המוצר והשירות שלך. ברגע שהגולשים מתרכזים בעיצוב הם מפסיקים להתמקד בדברים החשובים שאתה רוצה שיתרכזו בהם
טכניקה מבוססת עבודה
האתר שלך לא חייב להיות פורץ דרך ואין חובה להמציא את הגלגל, זה פשוט לא יהיה אפקטיבי. אם הגולשים רגילים לראות דף צור קשר המכיל מידע על אפשרויות ההתקשרות וטופס פניה מסודר, אנו נמשיך לקרוא לדף זה צור קשר ולא נחפש מילים חדשניות בכדי שהכותרת תהיה יותר ייחודיות.
יש ללמוד מהניסיון הרב של מבדקי שימושיות והעקרונות שנוסו כבר מספר שנים. לדוגמא שימוש בכתיבת הטקסט בנגטיב (רקע שחור טקסט לבן) שעשוי להיות נכון על קבוצות טקסט קטנות ומעייף מאוד את עיני הגולש על טקסטים מורכבים וארוכים יותר.
ישנם מאות חוקים כאלו בשימושיות שרק מעצב טוב יכול להבין אותם וליישם את החוקים הללו בעיצוב האתר.
חשיבות ההיררכיה
מוח האדם מעוצב כך שביכולתו לעבד כמות מסוימת של מידע בבת אחת. רוב הסיכויים שהדף שלך יכיל אינפורמציה גדולה בהרבה מהכמות שבן אדם יכול לעבד בפעם אחת.
בכדי לעזור לגולשים לקלוט כמות גדולה יותר של מידע בדף שלך, אליך לעצב את האתר במבנה היררכי:
הצג את המידע על ידי שימוש בהבלטה של כותרות, שימוש בצבעים ושימוש בגדלים שונים של הטקסט ועצב את התוכן בצורה לוגית והגיונית ככל האפשר.
מה הדבר הראשון שהגולש יראה? האם נושאים קשורים מופיעים יחדיו? האם העיצוב פשוט וקל להבנה? התשובות שלכם חיבות להיות חיובי.
ניווט ידידותי למשתמש הוא קריטי
אין לשכוח עבור מי בנית את האתר ומי הוא האדם החשוב ביותר כרגע. בניית האתר היא עבור הלקוחות שלך והם כרגע החשובים ביותר.
יש לארגן לסדר ולהציג את המידע באתר לפי נקודת מבטם, איך הלקוח שלך רוצה לראות את המידע? מהם סדרי העדיפות שלהם? אילו שאלות יש להם? איך הם רואים את המוצרים או השירותים שלך?
ברוב המקרים הלקוחות שלך רואים את מה שאתה מציע בצורה שונה לחלוטין מאיך שאתה רואה.
למד לדעת ולהבין איך הם רואים את התמונה.
ברגע שאתה מבין איך הלקוחות שלך חושבים, אתה יכול להגדיר את האתר שלך בצורה הנכונה והקלה ביותר לניווט עבור הלקוחות שלך.
אתה תהיה מופע כמה פעמים גולשים מרגישים תסכול כאשר הם לא מסוגלים למצוא את מה שהם רוצים, וכמה מהר הם יעזבו את האתר שלך בכדי לחפש אתר שידע לתת להם את מה שהם מבקשים.
המנע ממכשולים
ב – עיצוב אתרי אינטרנט מאוד מפתה להשתמש בטכנולוגיות מופרזות (פלאש, JAVA, מעברי עכבר מתוחכמים וכו'). בעוד כול היישומים והטכנולוגיות הללו מדליקים ונחמדים, ברוב המקרים אין לנו שום שימוש בהם והשימושיות שלהם רק מסיטה את הלקוח שלנו מהמטרה.
שאל את עצמך אילו אתה הייתה הגולש והייתה מחפש פיתרון למשהו שיקל עליך את העבודה,האם שימוש בטכנולוגיה כזו יעזור לי להשיג את מה שאני רוצה? ברוב המקרים התשובה תהיה לא.
דע את המדיום
בניגוד להפקות דפוס ואפילו הפקות וידיאו, עיצוב האתר נראה שונה לאנשים שונים. וזה תלוי מאוד אם הגולשים שצופים באתר שלך משתמשים ב MAC או ב PC בדפדפן אקספלורר או בדפדפן שועל האש (Fire Fox) או אפילו בדפדפן כל שהוא אחר, והכי חשוב באיזה רזולוציה של המסך הלקוח שלך משתמש. המראה של האתר שלך ישתנה עבור כל אחד, עיצוב טוב לוקח את כל הפרמטרים בחשבון ועובד היטב בכל המצבים.
זה לא קל להשיג תוצאה כזו, על מעצב האתר שלך חייבת להיות היכולת להיות בקי ומודע בכל הפורמטים הפופולאריים, וגם לדעת להתמודד עם אתרי אינטרנט. וזה שווה את המאמץ, האתר שלך יהיה יעיל יותר עבור רוב הקהל שלך, וזהו כל העניין בעיצוב טוב.